Milline on huvitav koolitund?

Huvitav koolitund on tund, kus õpilasel on midagi teha. Olgu selleks tegevuseks lugemine, kirjutamine, ülesannete lahendamine või midagi muud. Lihtsalt loengu kuulamine ei ole ju huvitav, eriti kui õpilasel ei ole absoluutselt mingit võimalust selles osaleda. Samas ei suuda keegi terve koolipäeva jooksul aktiivselt tunnist osa võtta ja ühel hetkel on hea ka lihtsalt kuulata mingit juttu, sest muuks enam võimeline ei olda.

Loenguid on ka väga erinevaid. Kui loeng põhineb ühel alustekstil, siis võiks ju õpilane selle ise läbi lugeda. Seega oleks hea, et õpetaja räägiks ainult iseenda ekspertiisist antud valdkonnas. Õpetajal on võimatu teada, mis võiks õpilasi antud teema juures huvitada, kuid ta peab siiski mingid valikud tegema. Õpilaste ületähtsustamine tulenevalt õpetaja arvamusest selle kohta, mis võiks õpilasi paeluda on minuarust tavaline viga. Õpilast huvitaks siiski pigem õpetaja enda arvamus ja teadmised.

Huvitav teema on ka tunni meeleolu ülevalhoidmine õpetajate poolt. Eks see paras kunst ole ja lihtne on eksida, kui keegi väga püüab. Ei saa ju päris nii, et tunni materjal on nagu muusika, slaidid on DJ palade valik ja õpetaja on MC, kes hoiab tunni meeleolu üleval. Sellisel juhul peaks ikka väga hea MC olema. MC õpetajad on minuarust täiesti olemas. Võimalik, et neil on lihtsalt tund ettevalmistamata ja aega on vaja millegagi täita. Vaesed õpetajad on ka ju väsinud.

Õpilaste teadmised võivad olla väga erinevad, eriti kõrgkoolides, kus osa seltskonnast on juba erialale spetsialiseerunud. Sellisel juhul on õpetajatel veel keerulisem tundi huvitavana hoida kõigi jaoks.

Õpilasena on raske öelda, milline on huvitav tund. Aga minuarust kõige ebahuvitavam on lihtsalt istuda ja kuulata, mida räägitakse. Ma muutun klaustrofoobiliseks, nagu oleks kusagil tühjas ruumis, isoleerituna ja väga sunnitud olukorras.

 

 

 

 

 

Advertisements